Vstupujete na stránky pro osoby starší 18 let.
Kliknutím na tlačítko „Vstoupit“ prohlašuji, že jsem starší 18 let a nepřipustím, aby ke zde uvedeným datům přistupoval kdokoli nezpůsobilý či nezletilý.
Vstupujete na stránky pro osoby starší 18 let.
Kliknutím na tlačítko „Vstoupit“ prohlašuji, že jsem starší 18 let a nepřipustím, aby ke zde uvedeným datům přistupoval kdokoli nezpůsobilý či nezletilý.
Jak se stát youtuberem a vydělat peníze svým koníčkem?
Vytvořit si účet na YouTube zvládne kdokoliv - je to jen otázka pár minut. Ale pravidelně vymýšlet lákavá témata, točit zábavná videa a získávat si tím loajální odběratele? To už tak snadné není. Zvlášť pokud se do toho vrhnete po hlavě bez jakéhokoliv plánu. Jak se stát youtuberem a začít vydělávat zábavou?
Jak začít na YouTube?
Předtím, než si vůbec založíte účet, a předtím, než se postavíte před kameru, byste si měli projít menším brainstormingem a ujasnit si pár základních věcí.
O čem bude váš YouTube kanál?
První věcí, kterou je dobré si promyslet, je předmět vašeho kanálu. Čím se v něm budete zabývat, o čem budou vaše videa?
Určitě se můžete do YouTube pustit i bez toho a točit klipy víceméně o čemkoliv, ale nejste-li již provařenou celebritou, bude pro vás hodně těžké to prodat a dostat se k divákům.
Naopak, uvidí-li uživatelé YouTube, že váš kanál je zaměřený na něco konkrétního, na něco, co je zajímá, pak máte velkou šanci si je tím získat. Co by tím předmětem mělo být? Ideálně něco, co vás baví. Protože pokud vás to nebaví (a pouštíte se do toho třeba jen pro peníze), bude pro vás YouTube jedno velké trápení a brzo nevyhnutelně vyhoříte.
V daném předmětu ani nemusíte být experti (ač na škodu to samozřejmě není). Stačí, že pro něj máte dostatečnou vášeň. Baví vás čtení knih? Můžete je rozebírat, recenzovat a doporučovat svým divákům. Vaříte často nějaké zvláštnosti a speciality? Pak to určitě zvládnete i před kamerou s nějakým tím komentářem. Malujete a tvoříte? Vsaďte se, že spousta lidí by se od vás s radostí učila.
Možnosti jsou nekonečné. Až budete mít něco vybraného, zkuste si projít YouTube a zapátrat po nějakých již existujících kanálech na dané téma. Soustřeďte se na to, jak jej pojaly a jak by se to dalo dělat lépe, respektive jinak. Nesnažte se někoho kopírovat. Zkuste tomu vnuknout svůj vlastní nádech a udělat to po svém.
Ve videích ostatních tvůrců věnujte pozornost střihu videa, zvukovým efektům, hudbě, vizuálům - prostě všemu. A nakonec zabrouzdejte do sekce komentářů a zjistěte, co se z toho divákům líbilo, co naopak ne a co jim tam chybělo. Projděte si takto pár desítek videí a budete mít docela dobrý přehled o tom, čemu se ve své tvorbě vyvarovat a budete se mít od čeho odpíchnout. Nejtěžší je totiž začínat s kompletně čistým štítem.
Nejdůležitější je, aby vaše tvorba divákům poskytovala nějakou přidanou hodnotu. Buď by vaše videa měla být pro sledující užitečná, nebo by je měla bavit, ideálně od každého trochu.
Název YouTube kanálu a jeho založení
„Název je jenom formalitka, že ano?“ Tak se vám to může zdát, ale jste vedle. Faktem je, že vás bude provázet kdo ví jak dlouho a dost možná na něm bude záviset i úspěch a neúspěch vaší youtuberské kariéry.
Při výběru názvu svého kanálu máte dvě možnosti:
- První (a tou složitější) možností je založit si účet pod svým opravdovým jménem a budovat tak svou osobní značku.
- Druhou možností je založit si účet pod unikátním názvem, který v sobě zahrnuje nějaké klíčové slovo a divákovi a algoritmu YouTube tak hned dá vědět, čím se váš kanál zabývá. YouTube je totiž kromě jiného také vyhledávač, stejně jako Google nebo Seznam. A klíčová slova jsou při vyhledávání esenciální. Bez nich vás nikdo nikdy nenajde.
Zvolte si tedy název a účet založte (budete k tomu potřebovat akorát e-mail od Googlu a pár minut svého volného času). Nezapomeňte také na tvorbu a nahrání profilové a úvodní fotky. Nemusíte být žádní grafičtí mágové a nemusíte ani disponovat Photoshopem. Stejně dobře vám poslouží například webová stránka Canva. Zvolte si nějaký jednoduchý zapamatovatelný grafický styl, originální barevnou paletu a držte se toho. Vaše vizuální identita je skoro stejně tak důležitá jako již zmíněný název kanálu. Všechno je to součást vašeho brandu, vaší značky.
Kdo je váš divák?
Někteří tvůrci o tónu svých videí vůbec nepřemýšlí, jsou prostě sami sebou. Pro ty z vás, kteří si ale tak jistí nejsou, máme malou pomůcku. Vysněte si nějakou konkrétní osobu, ať už reálnou, nebo smyšlenou - takový prototyp vašeho diváka a představte si, kde pracuje, jaké má koníčky, proč tráví čas na YouTube, co tam sleduje a tak podobně. To by vám mělo dost usnadnit práci. Když se do dané osoby vžijete, budete totiž přibližně vědět, co ji zajímá, co se jí líbí a nelíbí, jaký má humor a jak byste to všechno měli reflektovat ve svých videích.
Jak být youtuberem? Hlavní je začít!
Určitě je dobré si udělat detailní průzkum, naučit se všechno možné nejen o tématu svého kanálu, ale i o točení a úpravě videí obecně. Ale ze všeho nejdůležitější je vůbec začít. Nejlépe se totiž všechno naučíte za chodu. Můžete si přečíst tunu návodů, ale nic z toho se nevyrovná vaší vlastní osobní zkušenosti.
Teprve při tvorbě videa zjistíte, o jakých tématech zvládnete přirozeně mluvit, co vás na tom všem konkrétně baví a jestli vám vlastně vůbec dává celý ten proces smysl.
Je dobré si přiznat, že vašich prvních pár videí nebude dobrých, natož nejlepších. Tím si projde každý. Nemusíte hned začít investovat do drahé techniky. První videa můžete s klidným srdcem natočit třeba na svůj mobil. Místo drahých světel si sedněte blízko k oknu, v pozadí si udělejte trochu pořádek a vrhněte se na to. Ze začátku pracujte s tím, co už doma máte, a zjistěte, jestli je YouTube něco, u čeho dokážete chvíli vydržet.
Co potřebuje youtuber za výbavu?
Máte za sebou svých prvních pár videí, baví vás to a chcete svůj obsah posunout na vyšší úroveň? Pak je čas zainvestovat do několika nezbytných kousků vybavení!
Určete si rozumný rozpočet a prioritizujte to, co opravdu pro svůj typ videí potřebujete. Mějte také na paměti velikost svého bytu, který jistě není nafukovací. Ideálně vybírejte takovou techniku, se kterou je snadné pracovat. Nechcete přece před každým videem trávit několik hodin přípravou kamer a světel jako v profesionálním studiu. Vy na to budete většinou sami a váš svět by se měl točit hlavně kolem kreativní tvorby, ne nastavování techniky.
Mikrofon
Základem vybavení každého solidního YouTube kanálu je mikrofon. Do jisté míry jej můžete nahradit mikrofonem v mobilu a ve sluchátkách, ale velká většina videí opravdu stojí a padá na vašem komentáři a na jedinečnosti a hlavně na srozumitelnosti vašeho hlasu. Horší kvalitu videa vám diváci často i odpustí, většina z nich na video kouká stejně na malé obrazovce mobilního telefonu, ale tragická kvalita zvuku je spolehlivě odpudí.
Mikrofon vás naštěstí vyjde relativně levně. I z malého klopového mikrofonu typu RODE Lavalier GO nebo RODE SmartLav+ se dá vyždímat mnoho. Máte jej totiž připnutý blízko svým ústům a snímaný zvuk je proto čistý bez jakéhokoliv okolního šumu.
Dáváte-li přednost stolním mikrofonům, pak je první logickou volbou Blue Microphones Yeti. Ten už má totiž ve světě YouTube tak trochu kultovní status. Za dobrou cenu s ním získáte univerzální a léty prověřený mikrofon.
Chcete, aby se mikrofon stal součástí dekoru vašeho studia? Zaujmout by vás mohl HP HyperX QuadCast 4P5P7AA se svým nastavitelným RGB osvětlením.
Mikrofon můžete také umístit přímo na svou kameru, ale pokud je to možné, mějte jej radši co nejblíže řečníka, tedy vás, a to konkrétně vašich úst. Jinak hrozí, že mikrofon bude snímat i nechtěné okolní zvuky a ozvěnu.
Kamera
Označení kamera je trochu zavádějící. V dnešní době totiž na točení videa používá velká většina tvůrců fotoaparáty, a to konkrétně bezzrcadlovky. Za rozumnou cenu nabízejí kvalitní ostré video a vysokou flexibilitu.
Vámi vybraný model musí být schopný točit video ve 4K rozlišení, to je základ. Kvalita videa ale nezávisí jen na rozlišení. Předtím, než za nějakou bezzrcadlovku utratíte všechno, co máte, přečtěte si o ní nějaké recenze a hlavně zhlédněte příkladná videa točená daným modelem. Jedině tak si uděláte reálnou představu o tom, co umí a jestli bude vyhovovat vašim potřebám.
Nemáte-li doma dedikovaného kameramana (rozuměj rodiče, partnera nebo dítě), budete chtít fotoaparát s výklopným displejem, na kterém se v průběhu natáčení uvidíte.
Důležité jsou také FPS neboli frames per second, tedy snímky za sekundu, které je fotoaparát schopný zachytit. Standardem je 24 FPS a 30 FPS. Zvládne-li fotoaparát 60 FPS nebo 120 FPS, budete moct záběry zpomalit, pohrát si s nimi a použít je jako parádní B-roll dokreslující to, o čem ve videu mluvíte.
Pokud často vlogujete a točíte za chodu, fotoaparát by měl také disponovat optickou stabilizací obrazu. Bez ní se budou záběry silně třást a vy s nimi pak strávíte o to delší čas při úpravách. A soustřeďte se také na spolehlivost automatického ostření. V domácím prostředí, kde sedíte na jednom místě, vás kamera jen tak neztratí, ale za chůze už to pro ni bude mnohem těžší.
Jaké konkrétní modely stojí za vaši pozornost? Jednou z nejlepších univerzálních bezzrcadlovek je momentálně Panasonic Lumix DC-S5. Je to skladné zařízení s velkým Full Frame senzorem a s mnoha video funkcemi. Máte-li hlouběji do kapsy, poohlédli bychom se po Sony Alpha ZV-E10 nebo třeba po Fujifilm X-S10. Oba tyto kousky se pyšní slušným systémem automatického ostření, parádním videem a srozumitelným ovládáním vhodným i pro začátečníky.
Vedle nešlápnete ani s legendárním Panasonic Lumix DC-GH5, což byl ještě před pár lety asi ten vůbec nejpopulárnější fotoaparát pro tvorbu online videí. Minulý rok vyšla jeho lehce vylepšená druhá verze a tento rok už je k dispozici i jeho kompletní nástupce - Panasonic Lumix DC-GH6. Všechny tyto bezzrcadlovky od Panasonicu se pyšní naprosto excelentním videem a nekonečnými možnostmi nastavení.
Objektiv
S výběrem fotoaparátu souvisí také výběr objektivu. My bychom se vůbec nebáli začít s kit zoom objektivem, který se často prodává s tělem fotoaparátu za sníženou cenu. Kit objektivy sice nejsou příliš světelné a nevynikají ani svou ostrostí, ale bývají zase dost univerzální.
Jednoduše s nimi zjistíte, která ohnisková vzdálenost vám vyhovuje nejvíce a pak budete moct začít přemýšlet o vyšším modelu, a to pravděpodobně s pevným ohniskem. Nebo přijdete na to, že nic lepšího vlastně ani nepotřebujete a vystačíte si s obyčejným kit objektivem.
Víte již nyní, že kit objektiv vám je málo? Pak svou pozornost směřujte na širokoúhlé zoom objektivy s ohniskovou vzdáleností pohybující se kolem 15 až 35 mm, které mají zároveň i vysokou světelnost kolem f/2 (čím nižší číslo, tím lépe).
Široký úhel záběru se vám bude hodit při vlogování a při točení videí v úzkých prostorech vašeho studia (tedy bytu) a vysokou světelnost oceníte za horších světelných podmínek.
Stativ
Teď, když už máte vybranou kameru i objektiv, si ještě musíte promyslet, kam to všechno postavíte. Chce to nějaké stabilní místo, které lze v rychlosti přizpůsobit vašim potřebám. Doma jistě najdete spoustu knih, které vám už jen zbytečně zabírají prostor v knihovně a mohou tak nově sloužit jako podstavec pro vaši kameru. Do začátku - proč ne.
Myslíte-li to ale s tvorbou videí vážně, bez stativu dlouho nevydržíte. Stativ totiž můžete postavit kamkoliv, nastavit jej do jakékoliv výšky (nejvíce vám to ale bude slušet, postavíte-li kameru do výšky očí) a zvolit tak co nejlepší kompozici pro své záběry. A se stativem máte zároveň jistotu, že se pod vaší ceněnou kamerou nic nepohne a nic se jí nestane.
Na trhu narazíte na dva druhy stativů - stativy pro fotografy a stativy pro kameramany. Kameramanské stativy se liší od těch fotografických hlavně svou větší pohyblivou hlavou. Točíte-li ale svá videa převážně doma, zaobírat se tím příliš nemusíte. Postačí vám i jakýkoliv fotografický stativ, například lehký Manfrotto Element MII. Pokud ale plánujete popustit uzdu svému filmařskému talentu, mnohem lépe vám poslouží například Manfrotto Befree live nebo karbonový Vanguard VEO3+ 263CP.
Rozjíždíte YouTube kanál o cestování a točit budete hlavně v pohybu? Pak se místo stativu poohlédněte po gimbalu. Gimbaly jsou stabilizátory, se kterými budou vaše videa vypadat jako od profesionálů - jako kdyby je netočil třesoucí se člověk, ale chladnokrevný robot. Eliminují totiž veškeré otřesy.
Studiová světla
Ano, docela dobře vám místo nastavitelného osvětlení může sloužit i pouhé okno a venkovní světlo. Ale toto řešení je spíše krátkodobé a trpí spoustou nedostatků. Omezuje vás na točení pouze ve dne a vaše záběry budou často sužovat nekonzistentní barvy podle toho, jak to zrovna venku vypadá. A jelikož může osvětlení ovlivnit kvalitu videa dokonce i více než kamera nebo objektiv, vyplatí se ho nepodcenit.
Pro točení videa se používají víceméně stejné typy osvětlení jako pro studiové focení, akorát jsou to světla stálá, žádné blesky. Stálá světla mají spoustu výhod. Jejich nastavení je jednoduché i pro nováčky a podávají konzistentní výkony.
Stálá světla se zpravidla skládají ze zdroje, tedy studiového světla, a pak difuzéru, tedy softboxu nebo fotodeštníku, který světlo změkčuje. Světlo je případně možné také odrážet od bílé zdi. Kdybyste jej ale na sebe nechali pálit přímo, budete vypadat spíš jako vyslýchaný kriminálník než jako důvěryhodný youtuber.
Máte z takovýchto sestav a masivních profesionálně vyhlížejících světel trochu strach? Pak vám bude dost možná vyhovovat jednoduché kruhové světlo jako například Tracer LED Ring. Tento typ světla není nutné nijak změkčovat a je díky tomu skladné a snadno přenosné.
Dělá vám světlo ve výsledném videu potíže tím, že se nezastavitelně třepotá? Změňte na svém fotoaparátu rychlost závěrky a případně také FPS natáčeného videa a pokuste se je srovnat s frekvencí světla.
Se světlem je dobré experimentovat a snažit se pro něj najít co nejvhodnější umístění, úhel, sílu a teplotu tak, aby sedělo vašemu stylu a vašemu konkrétnímu studiu. Světlo dokáže jednoduše změnit náladu celého videa a také toho, jak na diváka působíte. A když už jsme nakousli to studio, nezanevřete na to, jak vypadá pozadí za vámi. Nudná bílá zeď ničí pozornost neudrží. Vyplňte ji proto třeba mystickými artefakty, knížkami a doplňujícími maličkými zdroji světla.
Počítač na editování videa
Úpravy videa ve 4K rozlišení mohou dát vašemu počítači slušně zabrat. Měl by tudíž disponovat solidním procesorem s alespoň šesti jádry, rychlou RAM s minimálně 16 GB, dedikovanou grafickou kartou a SSD diskem. Nemusí jít nutně o stolní počítač, stejně dobrý výkon podá i notebook se stejnými parametry. Slabinou notebooku bude ale nemožnost jej později upgradovat.
Pro precizní úpravu videa je nutné mít také monitor schopný zobrazovat přirozeně a přesně - tak jak je uvidí i naprostá většina vašich sledujících. A nejpřirozenější podání barev mají IPS monitory, volili bychom tedy ty.
Jak zvýšit sledovanost svých videí a stát se úspěšným youtuberem?
Natočili jste kopec videí, jste po zuby ozbrojení svou excelentní kamerou, zářivými světly a precizním mikrofonem a nyní prahnete po divácích a odběratelích. Jenže kde je ukrást?
Realistická očekávání
Než se začnete pídit po tom, jak získat svých prvních milion odběratelů, musíte udělat jednu věc. Nastavit si realisticky svá očekávání. Faktem prostě je, že se nestanete přes noc internetovou senzací. Šance, že se vaše video stane virálním je absolutně minimální. Každý den je na YouTube nahráno kolem 720 000 hodin videí! To není zrovna nepatrná konkurence. Z počátku tak budete rádi za každého jednotlivého odběratele a za každý palec nahoru. YouTube není sprint na 100 m, YouTube je sáhodlouhý maraton a maraton vyžaduje pořádnou dávku trpělivosti a někdy i sebezapření.
Plán a kvalita videí
Jak v takto konkurenčním prostředí uspět a vyniknout? Pravidelností a kvalitou obsahu. Připravte si plán a držte se ho. Určete si, kolik videí každý měsíc natočíte a zjistěte, kdy je nejvhodnější čas je na YouTube zveřejnit, a týden co týden tvořte a vydávejte nový obsah.
Bez pravidelnosti nemáte šanci na platformě jako je YouTube růst. Tím, že sem tam nahrajete nějaké náhodné video si fanoušky a pravidelné diváky nezískáte. Získáte si je tím, že (například) každé pondělí v šest hodin večer vydáte zábavné 10minutové video. Každé pondělí. Bez výjimky.
Není to ale jen o tom neustále něco vydávat, jen aby se neřeklo. Důležitá je samozřejmě také kvalita videí. Nejen vizuální, ale hlavně kvalita obsahová. Vaše videa musí mít nějakou přidanou hodnotu, divák si z nich musí něco odnést. Ať už nějakou novou znalost, nebo třeba „jen“ fajn pocit do zbytku svého dne. Pokud bude váš obsah kvalitou jednoznačně převyšovat cokoliv jiného na dané platformě, diváci vám často i odpustí to, že je nevydáváte zas až tak pravidelně. Klidně si na ně i počkají.
Titulky, thumbnaily a všechno okolo
Vydáváte pravidelně parádní videa a stejně na nikdo nekouká? Pak je čas se věnovat všem těm nudným věcem okolo. Věcem jako jsou titulky videí, jejich popisky a thumbnaily (obrázky reprezentující videa).
Zmínili jsme to již při vytváření samotného účtu. YouTube funguje jako každý jiný vyhledávač - na bázi klíčových slov. A pokud se klíčová slova v titulku a v popisku vašeho videa neobjevují, pak na něj jen tak někdo nenarazí. Na internetu najdete kopec užitečných webů, které vám pomohou vypíchnout ta nejvyhledávanější klíčová slova relevantní pro vámi probírané téma. Tak je koukejte používat. Nenechte se jimi ale zas úplně unést. Nesnažíte se na své video nalákat jen samotný algoritmus YouTube, ale hlavně opravdové lidi.
Titulek by proto měl být také srozumitelný, krátký a lákavý. Vžijte se do role diváka a buďte k sobě upřímní. Klikli byste na video s vámi zvoleným titulkem? Pokládá vám například otázku, na kterou chcete znát odpověď? Pokud ano, tak máte vyhráno. Pokud ne, tak na něm budete muset ještě trochu zapracovat. Zkuste používat silná citová slova, konkrétní čísla, nebo tipy na to, co diváci nesmí nebo naopak musí dělat, jinak...
Lidé jsou vizuální stvoření. Nezískáte si je jenom povedeným titulkem, ale také vyčnívajícím thumbnailem. Thumbnail lapí divákovu pozornost a donutí jej kliknout na video. Měl by proto být dobře sladěný s tématem videa a s jeho titulkem. Uživatelovu pozornost si získáte například tím, že v thumbnailu ukážete něčí obličej a velký čitelný text vznášející se v úhledné kompozici. Na to, abyste uživatele YouTube něčím čapli máte většinou pouhých pár sekund, tak je dobře využijte.
Snažte se přijít s vlastním vizuálním stylem thumbnailů a držet se ho. Vaši fanoušci pak hned na první pohled poznají, že jde o vaše video a kliknou na něj. Ideálně by měly tyto vizuály působit v symbióze s vaší profilovou a úvodní fotkou, tedy s celou vaší identitou.
YouTube jako komunita
YouTube není pouze vyhledávač videí, je to také ohromná sociální síť, křižovatka, na které se setkávají miliardy (opravdu miliardy!) lidí z celého světa, které pojí obdobné zájmy a názory.
Chcete-li proto dostat svá videa mezi více lidí, budete s nimi muset komunikovat a interagovat a stát se součástí komunity. Ptejte se diváků na jejich názory, odpovídejte na jejich komentáře u svých videí a snažte se mezi nimi rozvířit diskuzi. A co dokáže rozproudit diskuzi lépe než cokoliv jiného? Aktuální témata a trendy. Sledujte je a pokud tématicky zapadají do vašeho kanálu, točte o nich videa.
Bylo by dobré, kdybyste zároveň komentovali také u videí jiných uživatelů a snažili se s nimi spolupracovat. Můžete si vzájemně radit a točit společná videa. Kooperace s jinými youtubery na obdobné úrovni jako jste vy dostane váš kanál mezi stovky a tisíce nových uživatelů a pomůže vám růst.
Jak vydělávat peníze na YouTube?
Přišli jste na to, že YouTube je váš svět a chcete se mu věnovat naplno se vším všudy? To znamená, že se budete muset ponořit do říše čísel, do analytiky, a budete také muset přijít na to, jak si pomocí svých videí začít vydělávat. Jak si vydělat na YouTube?
YouTube Analytics
YouTube Studio vám poskytne tunu dat, z nichž zjistíte spoustu zajímavých informací, které vám potenciálně pomohou vyhoupnout váš kanál na novou úroveň.
Umožní vám studovat, kterým z vašich videí se dařilo a kterým vůbec ne, a domyslet si proč. Uvidíte, v který konkrétní moment přestala velká většina diváků to které vaše specifické video sledovat a budete se moct snažit přijít na to, co za tím stálo. Z těchto chyb se pak poučíte a vaše videa budou lepší než kdy dřív.
Monetizace YouTube videí a další zdroje příjmu
Způsobů, jak si na YouTube vydělat, je mnoho. Ani jeden z nich ale není jednoduchý a aby se z toho stala vaše kariéra, budete potřebovat velký počet loajálních odběratelů. Tisícovky fanoušků, které není hračka získat. Rozhodně bychom být vámi proto ještě své zaměstnání nebo školu neopouštěli. Ta možnost tady bude koneckonců vždycky.
Jak vydělávat přes YouTube dalšími způsoby? Nejčastějším způsobem přivýdělku na YouTube je příjem z reklam. Z reklam, které se divákovi přehrají před a v průběhu vašeho videa. Za každé zhlédnutí dostanete nějakou nepatrnou částku v závislosti na tom, o jakou reklamu se jedná, jak je reklama dlouhá a tak dále. Nejjednodušším způsobem, jak začít vydělávat na reklamách ze svých videí, je stát se součástí YouTube Partner programu. Ke vstupu do tohoto programu budete muset splnit podmínku 1 000 odběratelů a 4 000 hodin sledování za poslední jeden rok.
Kromě reklam můžete svým odběratelům nabízet svůj merch - trička a hrnečky s vlastním designem a kdo ví co dalšího. Můžete si také například vytvořit účet na stránce Patreon a nechat své nejloajálnější sledující, aby vám pravidelně přispívali na chod vašeho YouTube kanálu. Obdobnou službu již nabízí i samo YouTube a to pod názvem „Členství v kanálu“. Mají-li vaše videa široký dosah a zabývají-li se poutavými tématy, můžete očekávat, že vás také kontaktují značky s nabídkou spolupráce. Za to, že zpropagujete některý z jejich produktů vám nabídnou určitou odměnu. Je dobré ale doporučovat pouze takové služby a produkty, kterým opravdu věříte a které sami používáte. Jinak nevyhnutelně brzo ztratíte důvěru svých fanoušků a produkty pak nebudete mít ani komu nabízet.
10 nejčastějších chyb začínajících youtuberů
- Bojí se a tak nikdy ani nezačnou.
- Nemají trpělivost a mají nerealistická očekávání.
- Příliš se zaobírají nákupem nové výbavy a ne kvalitou obsahu.
- Nekomunikují s diváky a ostatními tvůrci na YouTube.
- Videa nahrávají nepravidelně bez jakéhokoliv plánu.
- Přehlížejí kvalitu zvuku a zvukových efektů.
- Nevěnují dostatek času tvorbě chytlavého titulku a thumbnailu.
- Snaží se kopírovat jiné tvůrce, místo toho, aby byli sami sebou.
- Nevědí, na co se zaměřit a točí videa o mnoha nesouvisejících tématech.
- Upadnou do stereotypu a nesnaží se neustále zlepšovat.